walkaboutmonkeys.reismee.nl

Update van Marjolein uit China

Herfst in Zuid China; tot nu toe temperaturen tussen de 20 en 26 graden...tuurlijk dagen met regen maar die kan ik tot nu toe op 1 hand tellen;-) Dus ik loop nog steeds in korte broek en t-shirtje en ik zie in de winkels volop winterkleding hangen..gaat het dan toch echt kouder worden??? Ik ben er nog niet van overtuigd, maar de chinezen die ik op straat tegen kom denken er al anders over. In vol ornaat met laarzen en dikke winterjassen...Ik zie ze kijken naar mijn open schoentjes en tegelijkertijd denk ik; ik heb tenminste geen zweetvoeten;-))

Foto: Chinezen vieren feest op het strand bij Shenzhen. Alaaaf!

Ondertussen ben ik gestart met Tai Chi lessen. Mijn eerste ervaring heb ik 's ochtends vroeg opgedaan in het park en ik was niet de enige op dat tijdstip...!! Het is een park rondom een heuvel (haarlemmers; denk aan kopje van bloemendaal) en voordat ik eindelijk op de plek van bestemming was, bovenop de heuvel, was ik al behoorlijk opgewarmd..!! Onderweg ben ik gepasseerd langs de stijldans groep, daarna langs de belly dans les (turkish style compleet met bijbehorende outfit) en vervolgens de ouderen aerobic op z'n chinees en tussendoor wat los lopende individuen die volledig hun eigen ding doen..

Aangekomen op de top bedacht ik dat ik niet helemaal goed was voorbereid..hmmm, ik heb koffie gehad en een banaantje naar binnengewerkt, maar wat ben ik nou vergeten??? Water!! En wat klopt er nog meer niet in dit plaatje??? De hele groep heeft een tai chi pak aan...tsja...Had wel handig geweest als ik sportkleding had aangetrokken..Maar eerlijk, voor mijn gevoel was ik enigszins voorbereid op een relax lesje tai chi...want dan doen ze toch in Nederland, promoten van tai chi voor ouderen; in balans fysiek en mentaal en met niet al teveel inspanning..Wrong! Na een dik half uur was ik compleet drijfnat, trillende spieren en alle spieren weer op rek gebracht, ik was kapot...en dat was alleen nog de warming up...! Daarna de individuele oefeningen; een combi van verschillende vechttechnieken die soepel en vloeiend in elkaar overgaan (huhhh, nou oke, nog niet zo vloeiend bij mij, maar het zag er bij de master erg goed uit!!;-) Dus na de les heb ik me opgegeven voor 2x per week individuele les in zijn ‘schooltje' en daarnaast kan ik elke ochtend/avond meedraaien in het park. En ik kreeg meteen een leuk tai chi pakje mee (oversized pyyama) + een DVD en of ik deze maar goed wilde bestuderen..Wat zou hij daar nou mee bedoelen??

Foto: Tai Chi in het park

Gezien het feit dat ik nog niet werk..Dit even los van mijn dagelijkse werk zoals wassen, strijken, boodschappen doen ,koken, afwassen, huis schoonhouden, man tevreden houden, etc.....(ik snap nu helemaal waarom huisvrouwen zich ondergewaardeerd voelen;-)) ben ik ook begonnen met chinese les..Bij Sophia, een student master in japans....Om kort te zijn; ...Ik struikel over de toonhoogtes en ze doen echt iets raars met de uitspraak van de letters van het alfabet. Na een uur les in de plaatselijke Starbucks ben ik echt klaar en wordt lichtelijk nerveus als ze 5 minuten voor tijd met nog een nieuwe oefening begint;-)) ..Subtiel als ik ben ;-D, pak ik dan mijn telefoon en laat haar de tijd zien..misschien beter als ik dit voor de volgende keer kan voorbereiden!!?? Maar echt, zij is een schat van een meid met een ongelooflijk geduld en we hebben veel lol dus ik mag niet klagen..

November / december in Athene

Onverwachts moest Randy een maand lang naar Griekenland voor zijn werk (Athene). Het middelpunt van de economische crisis..Enne, nee, hij heeft het niet kunnen oplossen..;-)

Foto: Athene

Gezien het feit dat we niet een maand zonder elkaar kunnen ben ik hem halverwege achterna gereisd;-) In de spaarzame momenten dat Randy vrij was hebben we lekker rondgestruind op de plaka en ons tegoed gedaan aan de tzatziki, giros en souvlaki;-)) En natuurlijk de Acropolis bezocht, die kan je nu eenmaal niet overslaan als je in Athene bent..!

Foto: Vlaggen op de Acropolisberg

En toen de gedachte; Nederland is wel heel dichtbij ...dus ik heb het er even van genomen en ben voor korte tijd naar Nederland vertrokken! Geweldig om familie en vrienden (helaas niet iedereen..) weer te zien en zeker zo onverwachts!! Dank lieve mensen voor jullie warm onthaal!!

Foto: Piet is populair

Foto: Mar en Vero

En ondertussen zijn we terug in China en is het in de maand december dus echt kouder geworden..brrrr...dus ook ik heb mijn slippertjes nu ingeruild vooreen stel degelijkelaarzen!!

Marjolein

Reacties

Reacties

debby

Wat een leuke foto van jou en Veronique..
Het was echt leuk om je weer te zien. Bij ons alles oke.. Lekker aan het werk, maar wel rustig aangezien het nog vakantie periode is en dat is wel lekker.. Gisteren gesport en ook spierpijn...
Verder over 2 weekjes lekker op wintersport.. Heerlijk met z'n tweetjes even weg.. Hebben er zin in x

Jacq

Ik keek in die tijd steeds weer uit naar nieuwe verhalen! Inmiddels is dit alweer een aantal jaren geleden, maar nog zo leuk om te lezen! Misschien, als jullie straks nog wat tijd kunnen vinden, ook leuk om zo wat verhalen te laten lezen en foto's te laten zien van Cambodja?

Monica Millar

Hi

Ik zou graag contact hebben met Nelleke en Cees, kan jij mij hun mail sturen?
Ik ken ze heel goed van vroeger uit Amsterdam.

Monica

monica@monicamillar.nl
06-53834656

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!