walkaboutmonkeys.reismee.nl

Marjolein back in China

De reis

Na een super leuke tijd in Nederland, waar ik eindelijk weer iedereen kon zien en vasthouden, stap ik met een ‘dubbel' gevoel in het vliegtuig naar HK. Enerzijds zo blij dat ik Randy weer ga zien en een nieuw avontuur aan ga en anderzijds verdrietig omdat ik vrienden en familie moet achterlaten..

Gelukkig is het een rechtstreekse trip, die in de avond vertekt dus ik bereid me voor op hapje, filmpje en dan slapen...en dat is me redelijk gelukt, ondanks de verschrikte chinese kreten in mijn oor als ik tegen de schouder van mijn chinese buurman in slaap viel;-))

Geland in HK ga ik opzoek naar de ferry naar Shenzhen, tuurlijk heb ik van Randy de routebeschrijving meegekregen, want hij vertrouwd niet helemaal op mijn orientatievermogen, enne, beetje terecht hoor moet ik eerlijk bekennen..;-)) Nadat ik zonder problemen de ferry heb gevonden (ja, echt;-)) kom ik na een mooie boottocht eindelijk aan in Shenzhen, waar ik me door de taxi chauffeurs heen worstel op zoek naar mijn schatje! Eindelijk zie ik hem en spring in zijn armen...

Foto: Daar is ze dan!

Eerste 2 weken China

We verblijven mijn eerste 2 weken in een hotel in Futian, dit is een district van Shenzhen wat redelijk centraal ligt en heel convenient met de metro halte op 20 meter loopafstand. Echt geen overbodige luxe want het is ongenadig heet..Na wat korte wandelpogingen om de buurt te verkennen waar ik binnen 5 minuten al kletsnat van het zweet van ben..besluit ik om me toch maar ondergronds te verplaatsen en beperk me tot de shopping malls waar de airco volop aanstaat..

Mijn plan om een fiets te kopen en op die manier de omgeving te verkennen moet nog maar even wachten, in het najaar wordt de temperatuur aangenamer en dan ben ik misschien ook gewend aan het rijden op de stoepen al slalommend tussen de voetgangers...tja, toch niet overal fietspaden te vinden....

Voor ‘s avonds hebben randy en ik wat leuke eettentjes ontdekt met leuke terrasjes buiten met een fan..geweldig! Blijkbaar vinden de chinezen het zelf ook leuk om lekker buiten te zitten dus dat geeft een leuke mengeling van westers en chinees op de terrassen..Zo zittend op het terras hebben we ook de opening meegemaakt van de unversiade; een sport evenement voor studenten, waar alle landen aan mee kunnen doen. Het is een groot evenement en er worden in de maand augustus dan ook meer dan 8 miljoen bezoekers verwacht..pffff, zal lekker druk worden...Wegen worden afgezet met als gevolg dat Randy dan toch weer in de file staat;-(( In de metro is het ook gezelli druk en er is extra bewaking en controle...hoe effectief deze is heb ik mijn ?? bij. Het lijkt meer op window dressing.

Foto: Universiade vlam

Volgende week verhuizen we voor 1 maand naar een serviced apartment (nee, geen service flatje voor oude van dagen) in Futian. Gelukkig, want de muren van de hotelkamer komen een beetje op me af... Dit geeft ons dan de tijd om nog even rond te kijken waar we ons definitief willen gaan settelen..We houden jullie op de hoogte!!

Marjolein

Foto: Marjolein (doetnetalsofze) kookt

Foto: Achter tralies op de 35e verdieping

Reacties

Reacties

menno

he Randy en zusje,
Leuk om weer van jullie te horen en ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat. Het reizen lijkt mij toch van een heel andere orde dan (tijdelijk) een bestaan op te bouwen in een vreemde stad met een onbekende taal en cultuur. Kortom, veel respect en wij hopen dat jullie je draai snel zullen vinden. Hier in Nederland is met ingang van 2011 de zomer afgeschaft en hebben we daarvoor in de plaats een verlengd voorjaar en een vroeg intredende herfst. Uiteraard passen Nederlanders zich moeiteloos aan met boogtenten overdekte tuinen en terrasverwarmers om het weer te trotseren. Verder kunnen we jullie melden dat jullie waarschijnlijk kwartiermakers zijn van een colonne westerse economische vluchtelingen aangezien Europa tegen een faillissement aanzit. Dus wie weet zit het binnenkort vol met blanke koppies die hun heil zoeken in één van de Aziatische heilstaten:-)

Dikke kus van Menno en Debby en de kinderen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!