walkaboutmonkeys.reismee.nl

Woonruimte gezocht in Shenzhen, China

Serviced apartment in district Futian

Wat een verademing...het serviced appartementje bevindt zich op de 35 ste verdieping en heeft vanaf het balkon een weids uitzicht.En dan toch ook de luxe van een aparte slaap en woonkamer met een ieniemini keuken met wel 1 gaspit, maar dan wel een hele grote..! De vlammen slaan dan ook snel in de pan tijdens mijn kookkunsten;-)

Foto: Uitzicht vanaf de 35e verdieping

Maar hoe heerlijk kan het zijn om gewoon thuis te blijven en niet elke avond de deur uit te hoeven voor eten...bordje op schoot voor de TV en genieten van een heerlijke chinese actiefilm!En dan hebben ze ook nog een gym...dus in mijn sportoutfit op naar de 4de verdieping waar ook nog een golfterrein is, ja echt, je kan er heel wat balletjes afslaan..Ik hou me bij de fitness en werk me behoorlijk in het zweet.Naast deze fysieke inspanning hou ik me bezig met; boodschappen, wassen, strijken ,koken,etc.. Oke, wie zich nu echt zorgen begint te maken over mij: niet doen!! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik even nesteldrang heb (en nee er is geen groot nieuws ofzo;-)) maar na 10 mnd rondreizen en nu weer in een vreemd land heb ik toch wel behoefte aan wat routine klusjes en wat vastigheid. Ik moet eerlijk zeggen dat het ruimte en afleiding geeft in mijn hoofd. Herkenbaar??

Foto: Ook hier een bibliotheek automaat

We blijven hier 4 weken zitten en naast mijn huishoudelijke en sport aktiviteiten ga ik in de tussentijd op zoek naar een definitief plekje. Ik neem contact op met wat real-estate agencies en ga op verkenning in de verschillende districten van Shenzhen. Na wat bezichtigingen besluiten we toch te blijven in dezelfde buurt als waar we nu ook zitten; Futian ligt centraal in Shenzhen en heeft allerlei faciliteiten voor deze europeanen; chinees / westers eten en een heleboel leuke terrasjes;-)), een grote luxe shoppingmall met Starbucks, westerse supermarkt en subway naast de deur..

Foto: Op stap met collega Bill

Foto: Jojo hangjeugd in het plaatselijke winkelcentrum

Makelaars avontuur

Na een afzegging van een bezichtiging met een agency,omdat het appartement al verhuurd was, lopen we 's avonds langs een ander makelaarskantoortje. Eén van de vele,want je struikelt bijna over de makelaars, die je overal staan op te wachten op de straathoeken en als ze zien dat je belangstelling hebt, dan komen ze op je af als bijen op honing... Deze jongeman (Davi) die alleen chinees spreekt zag ons kijken voor zijn etalage en ging meteen bellen voor een vertaler, maar dit was overbodig want tegelijkertijd zag hij een voormalige klant in de straat lopen die uitkomst bracht; een Taiwanese dame die perfect engels spreekt..! Ze is super vriendelijk en behoorlijk daadkrachtig bovendien. Ze zette Davi meteen aan het werk achter de computer. Bezichtigingen kon ook direct. Na de spontane bezichtigingen van die avond wilde we toch nog meer zien om tot een goed besluit te komen.

Om een lang verhaal (relatief) kort te houden; ik ben in diezelfde week nog op stap geweest met meerdere makelaars en uiteindelijk beland ik met een andere makelaar (Maggie) in hetzelfde apartement van onze eerste avond met Davi...Tjsa, voel je hem al aankomen??? Ik realiseer me niet direct dat ik het apartement al gezien heb..(ik heb er 1001 gezien;-)) en bij thuiskomst overleg ik met Randy die aangeeft dat we dit apartement al gezien hebben voor dezelfde prijs bij Davi. Oke, dus als we dit apartement willen huren dan moeten we dat met Davi verder afhandelen...Diezelfde avond nog doe ik meteen mail naar Maggie om de situatie uit te leggen..

Met al mijn goede bedoelingen word ik de volgende dag enigszins verrast door een replymail van Maggie die mij beticht van leugens, dat wij het apartement helemaal niet eerder gezien hebben, dat ik verschillende agencies tegen elkaar uitspeel om de prijs omlaag te krijgen..dduuhhh...(was ik maar zo bijdehand;-)) En vervolgens dreigmenten met de chinese wetregels en dat we binnen 3 dagen haar volledige courtage moet betalen anders zal ze stappen ondernemen tegen onze illegale activiteiten...

Ik werd Woest ..! Mijn adrenaline peil schoot omhoog, mijn haren stonden een soort van overeind en ik heb geantwoord dat ik niet ‘amused' ben door de toon van haar email en dat ze eerst feiten moet checken voordat ze allerlei beschuldigingen doet. Aanvullend het feit dat ik open en eerlijk naar haar ben geweest in mijn contacten met andere makelaars en dat ik niks heb getekend bij haar agency dat mij verplichtigingen geeft. Daarop kreeg ik een vervolg mail van Maggie en jawel ; in het chinees. Thanx for google translator! Ik zal niet op de inhoud ingaan, maar ze eindigd met: and we never give up! En ik denk; What the fuck! Ze is gek! Dat heb ik weer...en dan zit haar kantoortje ook nog op loopafstand van ons apartement. Straks heb ik een stalker aan m'n broek hangen;-)) Gelukkig is Randy de rust zelve en hij stort zich op een reactie in toch hele nette, maar duidelijke bewoordingen..met een CC naar haar hoofdkantoor.. Tot nu toe niks meer gehoord, maar je weet maar nooit met Maggie...zo'n gevoel wat je kan hebben bij iemand die zich niet laat leiden door waarheid, maar gewoon haar gram wil halen..We shall see..

Al met al is het goede nieuws dat we nu het apartement (via Davi) hebben gehuurd en dat we dus eindelijk even een vast plekje hebben...Dus nu op naar het volgende avontuur;-)) en maar hopen dat ik gekke Maggie niet tegen kom op straat..en dat bedoel ik dan in haar belang;-))

Marjolein

Foto: Ons 'nieuwe'uitzicht vanf de 22e verdieping

Foto: Ons zwembad

Reacties

Reacties

jacqueline

Wat een avontuur! Het is wel een heel ander uitzicht dan vanaf jullie huis aan het Spaarne!

Marcel

Het is dat het zo ver weg is, anders had ik wel in je knokploeg gewild!

Randy

Ik richt binnenkort een eigen jojo-gang op. Je mag meedoen.

Wim (ome)

Jullie adembenemende avonturen maakten mij tot nu toe sprakeloos. Nu toch even een felicitatie bij het vinden van een appartement. Ther is no place like home, toch?

Jostyband

Prachtig plekje voor mooi bommetje in het zwembad. Who dares?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!