walkaboutmonkeys.reismee.nl

Cameron en de Perhentians

Aankomst Carlijn in KL

Op dag 2 in KL krijgen we weer bezoek! Carlijn komt 2 weken vakantie houden in Maleisië. Ik verheug me erop om haar weer te zien!! We hebben heel wat tijd in te halen na onze laatste ontmoeting in Thailand...en als vanouds wordt er heel wat gekletst en geborreld.. Zo vertrouwd om haar weer te zien en te spreken en ik geloof dat Randy een tuut in zijn oren heeft gekregen van al dat geklets;-))

We hebben nog geen vaste planning voor de aankomende 2 weken met Carlijn, maar we besluiten in ieder geval Cameron Highlands en de Perhentian Islands aan te doen en evt Taman Negara. Voordat we vertrekken naar de highlands doen we nog een dagje Malacca, een stadje met een kleurrijk verleden waarop ook de nederlanders hun stempel hebben gedrukt. Het heeft een gezellig en knus centrum waar Chinese, Portugese, Britse en Nederlandse invloeden terug komen in gebouwen en kerken, e.d.

Marjolein

Cameron Highlands

We geven het meteen toe...ons gevoel voor oriëntatie en navigatie laat zwaar te wensen over, maar onze transportplanning is normaal gezien wel degelijk van een hoog niveau. Toch moest het een keer gebeuren....we staan bij het verkeerde busstation! Volgens de hotelbediende vertrekken de bussen naar de Cameron Highlands vanaf deze fonkelnieuwe en hypermoderne busterminal. Echter, de terminal is zo nieuw dat de door ons beoogde route nog niet in gebruik is genomen. Tot nader order vertrekken de bussen naar de Cameron Highlands gewoon vanaf de oude terminal......aan de andere kant van de stad. Gelukkig hebben ze het openbaar vervoer in Maleisië goed voor elkaar en een stadsbus brengt ons goedkoop en in no time naar de oude terminal. Met een minimale vertraging kunnen we dus toch op weg.

Helaas is het weer niet al te best en ook de Cameron Highlands ontvangt meer dan haar portie aan regen. Toch hebben we geluk, want tijdens onze eco- and adventure tour houden we het wonderwel droog. We bezoeken de theeplantages en worden getrakteerd op prachtige vergezichten van een groen en golvend heuvellandschap. Echt mooi om te zien, maar het leukste was toch wel het aansluitende jungletochtje aan de hand van onze locale gids Daniel. Leuk, omdat het een kruip-door-sluip-door tocht blijkt te zijn over een primitief junglepad. Afwisselend lopen we over een modderige compostachtige bodem en over spekgladde luchtwortels, daarbij steun zoekend aan laaghangende en dik bemoste takken. Maar extra leuk, omdat de continu klagende engelse dame uit ons gezelschap ('Nobody told me it was going to be like this. I'm not dressed for it. I will file an official complaint.') haar stappen steeds verkeerd inschat en daardoor telkens tot aan haar kuiten in de blubber zakt. Met haar hagelwitte Lacoste tennisschoentjes en al ;-)

Randy

Perhentian Besar

Tropische eilanden...we krijgen er geen genoeg van. Maar volgens de bekende, en trouwens ook de minder bekende reisgidsen zullen de Perhentian eilanden het summum aan bounty gevoel oproepen. De superlatieven vliegen je om de oren. Alleen, dan moet het natuurlijk ook bounty weer zijn. Dat lukt niet tijdens ons gehele verblijf hier, maar eerlijk is eerlijk, we hebben ook een aantal momenten met prachtige zonneschijn gehad. Dan is ook meteen duidelijk dat de reisgidsen werkelijk geen woord hebben overdreven. Helaas blijft het bij momenten. In de regen kwamen we aan en in de regen gingen we een paar dagen later ook weer weg. De boottrip van en naar het vaste land is trouwens ook nog wel het vermelden waard. In een klein bootje in de striemende regen over een woeste zee werden we flink heen en weer geschud. Schrap zetten en goed vasthouden tijdens de harde klappen op de golven om niet zomaar uit het bootje te stuiteren. Bijna niet voor te stellen dat een medepassagiere de overtocht classificeerde als een kalm tochtje. Tijdens haar heenreis ging de zee dermate tekeer dat het gros van de opvarenden van angst in tranen uitbarstten en zelfs was er een kort moment sprake van blinde paniek. Zie...het kan altijd erger relativeer ik dan maar weer.

Omdat we geen zin hadden in een 12 urige busrit laten we ons per taxi vanaf de kade naar het naburige vliegveld van Kota Bahru transporteren. Van daar vliegen we in anderhalf uur terug naar Kuala Lumpur.

Randy

Terug in KL

Terug in KL schijnt zowaar het zonnetje!! Het blijkt dat in geheel zuid-oost azie het weer al een tijdje van slag is; waar het droog seizoen hoort te zijn komt er volop regen uit de lucht...helaas heeft dit weer wel onze keuzes beinvloed en hebben we Taman Negara (regenwoud) overgeslagen..we hadden echt even genoeg van de natte voeten..Desondanks hebben we wel genoten van de mooie plekjes en nog veel belangrijker; de tijd dat Carlijn hier is geweest!!

Onze laatste dagen in KL besteden we aan sight seeing in KL met de 'hop-on-hop-off bus'; we bezoeken oa het bird park, met..ja, inderdaad vogels! Ik dacht dat alles los zou rondvliegen, maar er waren ook kooien met vogels..niet helemaal mijn ding...zo'n prachtige roofvogel hoort niet in zo'n klein kooitje. Daarnaast nog even shoppen in china town en aan het einde van de dag belanden we in de lokaal beroemde Reggae Bar, waar we de avond afsloten met afscheid nemen van Carlijn met een lekkere borrel en een traan....

Note: in deze periode kreeg ik een treurig bericht van het overlijden van de vader van mijn lievevriendin. Ik wil haar en de familie heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke periode.

Door deze gebeurtenis is het besef dat ik ver weg ben en er niet kan zijn voor vrienden en familie in Nederland erg groot...het geeft een gevoel van onmacht... Lieve Veronique, ik had er graag voor je willen zijn...maar in gedachten ben ik bij je..

Marjolein