walkaboutmonkeys.reismee.nl

Van Bangkok naar Kanchanaburi en Sangkhlaburi

Bangkok

Warm, aangenaam druk (tsja,dat krijg je na de Hanoi ervaring), vriendelijke mensen en Bangkok voelde echt als een beetje thuiskomen...En tuurlijk het bekende tafereel waar wij lekker relaxed zitten op een terrasje kijkend naar de lieftallige ratjes dieweer rustig aan het rondhuppen waren ;-))

Maar tevens verheugden wij ons op een spannend moment want goede vrienden zouden ons pad gaan kruisen in BKK! Freekie die zijn vakantie in Thailand zou afsluiten en Carlijn en Piet die hun vakantie zouden beginnen in Thailand. We hebben Carlijn en Piet afgehaald op airport BKK en later op de dag kwam Freek. Ik moet eerlijk bekennen dat het als vanouds voelde; met elkaar een borreltje en happie doen en even lekker bijkletsen...Daarna het besef; wat bijzonder eigenlijk dat we hier met elkaar zitten, dit is niet de Grote Markt in Haarlem! Nee, ik zit met goede vrienden hier in BKK en ik ben al 3 maanden foetsie en nu zijn ze hier...geweldig!! Wendy zou het clubje compleet maken, maar die hebben we dan ook even gebeld ;-))

Na een cultureel dagje tempels hebben we afscheid genomen van Freek en zijn we verder op pad gegaan met Piet en Carlijn. Vanuit BKK hebben we de minibus naar Kanchanaburi genomen om een dagje te relaxen en vervolgens door te gaan Sangkhlaburi.

Kanchanaburi en Sangkhlaburi

Geweldig dat ik deze trip heb kunnen delen met Piet en Carlijn. Ik vond het heel bijzonder dat zij er bij waren en dat we ervaringen hebben kunnen delen. Eén van de tripjes die we gemaakt hebben is het brommertochtje in de buurt van Sangkhlaburi op zoek naar Thom's Elephantcamp. We hadden begrepen dat dit kamp echt olifant vriendelijk is dus wij met goede moed op pad... Nou zou ik jullie meteen kunnen vertellen dat we geen olifanten zijn tegen gekomen, maar dan stopt het verhaal...en dan zou ik Randy en Piet tekort doen! Jawel, ipv de olifantentocht werd het een camel trophy rit die ik niet snel zal vergeten! We gingen een zijweg in met een in thais geschreven bord; ik dacht hier moet het zijn..?? Onderweg was prachtige natuur waarvan ik denk ik precies 1 minuut heb kunnen genieten. De wegen (uhmm wegen..??) werden steeds bochtiger, smaller en stoffiger met een heeellleboel losse steentjes... Gelukkig kwamen we wel vriendelijke Thai tegen die met volle overtuiging positief reageerden op het woord chang (= olifant), dus wij met volle moed verder! Ergens in dit traject ben ik afgehaakt...dat was het moment dat Carlijn bij Piet moest afstappen, omdat de scooter vast liep op een steile zandhelling en al duwend Piet met scooter omhoog moest zien te krijgen...Oké ik zal eerlijk zijn, ik haakte dan wel af, maar Piet en Randy werden steeds enthousiaster...totdat we door water en steile zand/steen wegen heen moesten waar Piet en Randy echt met gevaar voor eigen leven op en af gingen en mijn adrenaline peil op tilt sloeg!! Respect voor Randy en Piet! Ik denk als het aan hun lag hadden we nu nog steeds in de middle of nowhere gezeten ;-)) En dus we zijn omgekeerd en hebben maar niet meer gezocht naar de olifanten..die er overigens echt niet waren in dit gebied! Lieve Piet en Carlijn, dank voor deze mooie ervaring! We hebben ervan genoten!

Inmiddels zijn Piet en Carlijndoorgereisd naar Ko Samui om daar te genieten van zon, zee, strand en seafood. Wij blijven nog even plakken in Kanchanaburi om te relaxen bij ons zwembadje.

Marjolein

Reacties

Reacties

debby

Leuk om dit met vrienden te delen, heerlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!