walkaboutmonkeys.reismee.nl

Cat Ba en Halong Bay

Cat Ba en Ha long Bay

Vanuit Ninh Binh besluiten we om met de bus naar Haiphong af te reizen om van daar met de veerboot naar het eiland Cat Ba te gaan. Wachtend op onze bus worden we verrast door iemand van het personeel van ons hotel die aangeeft dat we met zijn oom mee kunnen rijden naar Haiphong. Die moet daar toch heen om te werken en kan ons dan meteen meenemen. De kosten? 'Oh no problem, don't worry'. Ik denk; Hee, wat een meevaller, super dat we mee kunnen liften dat scheelt ons weer in de kosten en wat aardig, zo kan het dus ook! Net toen ik het gevoel begon te krijgen dat ze ons hier alleen maar als een wandelende portemonnee zien.

Tijdens de rit worden we compleet genegeerd door de voortdurend telefonerende en naar aardbeikauwgom ruikende en luid smakkende oom...die het ene naar het andere telefoontje schreeuwend beantwoordt..Na het ophalen van zeg zeker 10 kokosnoten (tsja, moest ook gebeuren) wordt hij weer gebeld en duwt plotseling de telefoon in de handen van Randy..het is de jongen van het hotel en hij belt met de mededeling dat we deze rit wel moeten betalen...hetzelfde bedrag als dat we voor de busrit zouden moeten betalen. Op zich valt dit natuurlijk mee, maar het had wel prettig geweest als hij dat vantevoren gewoon had gezegd. En ondertussen denk ik; ach, ben ik er toch weer ingetrapt... voor niets gaat de zon op in dit land...

Vanuit Haiphong nemen we de boot naat Cat Ba; het grootste eiland van Vietnam en vlakbij Halong Bay. Het lijkt ons een goed vertrek punt om een trip te maken in Lan Ha Bay, het verlengstuk van Halong Bay en minstens net zo mooi, maar een stuk rustiger. Het weer zit nog steeds niet mee, gelukkig geen regen, maar wel een beetje depressief grijs weer, waardoor Randy en ik niet al te lang op dit eiland willen blijven...Na wat rekenwerk blijken we het dermate goed te doen met ons budget dat we besluiten om de reis terug naar het vaste land te maken in 2 dagen met een prive boot die ons alle mooie plekjes laat zien in Lan Ha Bay en Halong Bay..... Dan zien we dus alles.

De trip

De boot: Een chinese jonk helemaal voor ons tweetjes met een eigen slaapkamer incl warme douche en wc, een voorkamer waar je kan eten en relaxen, achter een keuken met een eigen kok, jawel, hoe decadent klinkt dit..?? Een bovendek met stoelen en 2 ligbanken waar je kan zonnen en genieten van alleen maar prachtige uitzichten. Verder nog een schipper en een gids die je meeneemt om te kajakken in verborgen lagunes...

Mijn ervaring: geweldig, adembenemend, onwerkelijk, magisch, ik kan niet stoppen met kijken.....de ene bergformatie na de ander die zo uit de zee plopt...en dan varend op een boot waar we alleen met z'n tweeen van al dit prachtigs kunnen genieten....werkelijk een unieke ervaring! Ik zucht van geluk om de paar minuten en zeg de hele tijd maar tegen Randy; ‘och lieffie'-;)) en besef hoe waanzinnig te gek dit allemaal is...

Ik zwem in m'n eentje naar een een klein strandje wat lichtelijk onder water staat, midden in de zee bij een prachtige rotsformatie. Plotseling schiet er door me heen; ik zwem hier, in mijn eentje in de zuid chinese zee in Halong Bay; ik kijk om me heen en het is zo onwerkelijk, zo surreel...en ik blijf maar lachen....

Dit is de reden waarom ik naar Vietnam wilde....ik wilde Halong bay zien en dat ik dit op deze manier werkelijk heb mogen zien en ervaren maakt dat ik mij een bevoorrecht mens voel....

Marjolein

Reacties

Reacties

ella rijkers

lieve allebei,
wat een fantastische boottrip moet dat zijn geweest als je er zo over kan vertellen Marjolein! ik was even ook mee op de jonk en de foto's spreken voor zich.

debby

wat heerlijk om te lezen dat jullie zo lekker aan het genieten zijn. Heerlijk... Ik heb vanochtend het ijs van mijn auto ramen afgehaald en lekker weer een dagje gewerkt.. Wel lekker op tijd thuis, maar boodschappen gedaan en ga zo koken.. Menno heeft de laatste sinterklaas inkopen gedaan, want dat begint ook weer op te schieten... Volgende week vieren we sinterklaas bij mijn zus en dan zal het wel weer een dolle boel worden. Vanavond komen mijn neefje en nichtje voor 2 dagen slapen en morgen met de hele bubs naar de film en zondag tja ga ik wegdromen over een prive boot, zwemmend en genietend van de zon:-)

frank

mooi verhaal mar
leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent
ik hoop dat je vlg week dinsdag ook geniet
alvast een genietige dag toegewenst
groet frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!