walkaboutmonkeys.reismee.nl

Hoi An en Hue

Bij aankomst met het vliegtuig in Da Nang laten we ons direct naar Hoi An brengen even verderop. Het regent en dat zal zo blijven gedurende de hele tijd dat we in Hoi An en Hue zijn. Er zijn in deze tijd van het jaar altijd problemen hier door tyfonen die het weerbeeld bepalen. Dit jaar valt het eigenlijk nog mee, want vorig jaar stond het water hier 2 meter hoog in de stad, evenals in 2007 en 1999 en 1997 en ga zo maar door. We klagen dus niet en doen gewoon ons ding. Eén aanpassing hebben we wel gemaakt en dat betreft onze kleding. We hebben het zo lang mogelijk uitgesteld, maar nu hebben we dan toch de poncho's tevoorschijn moeten halen. Ze zijn blauw en we lijken net smurfen, maar gelukkig draagt iedereen hier een poncho dus vallen we niet zo op. Daarbij zijn die van ons natuurlijk veel cooler en eleganter van snit dan de voddezakken die de rest aan heeft, puh!

Zowel de ‘old town' van Hoi An als de keizerlijke tombes en de citadel van Hué zijn waanzinning interessant. Hetzelfde geldt voor de ruïnes van My Son (Google ze maar even dan kan je zien wat ik bedoel).

Verder is nog wel het volgende het vermelden waard:

Het hotel in Hoi An was geweldig! Zo'n klein hotelletje in een origineel oud chinees huis vol karakter, maar aangepast met alle luxe om de verwende hotelganger te plezieren. Als verzopen katten kwamen we hier aan (de regen, weet je nog?) en werden ontvangen met handdoeken, thee en koekjes. Vooral de persoonlijke aandacht is een sterk punt van dit hotel. Ga je ergens zitten, wordt meteen de halve lobby omgebouwd om er voor te zorgen dat je voldoende ruimte hebt. Kom je na een halve dag sightseeing terug bij het hotel, lopen ze je tegemoet met yoghurtjes, want misschien heb je wel honger, etc., etc. Soms ging de aandacht zo ver dat je bij jezelf dacht: jahaa ik zit lekker, ja het eten smaakt heerlijk, ja het licht staat hoog genoeg en het is echt niet nodig om de pagina's van mijn boek voor mij om te slaan,oh zeker de thee die u serveert is precies de juiste temperatuur, de asbak staat voldoende dichtbij en hoeft echt geen 12 keer per sigaret geleegd en omgewisseld te worden en jullie zijn echt, echt heel erg lief, maar ga nu alsjeblieft weg, zodat ik me eindelijk kan ontspannen!!!!! ...... Niettemin een topper dit hotel en daarom plaatsen we een link op deze site.

Randy

Reacties

Reacties

Fritjof

Lieve jaloersmakende vrienden,

net weer even helemaal bijgelezen en het lijkt of ik er zelf zit. Wat een heerlijkheid, vooral de agenda die de komende maanden naar believen is in te vullen. Heb zelf veel van de plekken bezocht en dat maakt het nog leuker om te zien hoe jullie dat beleven. Het enige waar ik me over verbaas is de wijn in Dalat die jullie lekker vonden! Bij gebrek aan voldoende rijpe druiven wordt dit namelijk met 50% fruitsap aangelengd. Ik vond het niet te doen. Wel een bizarre plek, toen wij er waren (zomer 2010) had ik een trui nodig en snorde het kacheltje in ons huis.
Wist trouwens niet dat Randy zo leuk kon schrijven! En nog mooie foto's ook. Heel cool om te zien. Ik ken je natuurlijk vooral uit de hippe Ericsson kantooromgeving...
Wat ik leuk vind is dat als je lang weggaat 'normale routines' terugkomen, zoals zweten in de sportschool en genieten van goede pasta uit eigen keuken. Ook die 81" is dan best lekker!
Je verhaal over Gab vond ik smullen. Vaderlijke spanningen, weerzien, afscheid, samen in de tropen. Het is een streekromannetje waard. Heerlijk. Lijkt me sowieso best moeilijk om elkaar zo lang niet te zien, al maken skype/facebook/mail veel goed. Ik zie iig een heel gelukkige Randy op de foto's.
Kom net terug uit Hongkong en Shanghai. Een cadeautje voor mezelf om Chinees nieuwjaar te vieren. Shanghai fascinerend (en koud) en groots, Hongkong warm en gezellig. Meer zoals ik Azië ken. Komende zomer gaan we met de fam naar Indonesië, we starten in Bali. Je weet nooit hoe een balletje gaat rollen...
Nog steeds aan het genieten van veel vrijheid, kom nu langzaam uit de standby mode en ga actief zoeken naar werk. Na maanden navelstaren weet ik nog niet exact wat het gaat worden, maar ben ervan overtuigd dat er iets komt wat ik oprecht leuk vind.
Geniet er stevig op los, liefs aan Marjolein en tot schrijvens,
Fritjof

Randy

@Fritzz
Leuk om je uitgebreide reactie te lezen. Benieuwd of je de standby mode inmiddels hebt verlaten en nu in de dynamic mode zit.
Momenteel zitten we in Kuala Lumpur. Bij jou ook wel bekend denk ik. Samen met Edje Kadetje maken we het chinese consulaat alhier onveilig. Zitten allebei achter een visum aan, omdat de reis in china wordt voortgezet.
Over de Dalat wijn: Ach weet je, als je 3-4 maanden verstoken bent van een betaalbaar wijntje ga je ineens alles lekker vinden ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!