walkaboutmonkeys.reismee.nl

Jomtien

In BKK besluiten we richting Pattaya te gaan.....en nee, Randy is niet op zoek naar Thaise vrouwen...en nee, ik niet op zoek naar een bijbaantje..;-)), maar volgens een betrouwbare bron is Pattaya 'de culturele hoofdstad' van siam en dat mogen we dus natuurlijk niet missen ;-) Tegelijkertijd zijn we weer toe aan een rustpuntje, waar we even kunnen toegeven aan het zalige niks doen....dus besluiten we naar Jomtien te gaan, een plaatsje net onder Pattaya en toch even net iets minder hectisch dan het drukke Pattaya.

We kiezen voor Dolphinplace en onze ‘hoge' verwachtingen komen natuurlijk niet uit..de entree is prachtig, maar daar blijft het bij...dus de volgende dag opzoek naar iets anders en jawel, gevonden! Een schattig piepklein guesthousje (4 kamers!) in een oase van rust en een paar minuten lopen naar de drukke barretjes en restaurants..Alles erop en eraan en zelfs een supersize jacuzzi (volgens de website kan men zelfs spreken van een klein zwembad...!, maar dat is echt te optimistisch.) Hier zijn we even gaan settelen en de beheerder ( Nui ) is een schatje! Omdat hij volgende week jarig is en wij er dan niet meer zijn heeft hij voor ons en nog een gast overheerlijk gekookt! Spicy en zoet-zuur, was ergggg lekker...Dus we worden goed verzorgd en onze Nui houdt goed in de gaten of alles wel goed met ons gaat. Onze dagen hier bestaan dus uit eten.....en eten...en... dobberen in ons zwembadje;-)) en een beetje de omgeving in ons opnemen, waarbij het opvalt dat hier veel oudere mannen zijn die hand in hand lopen met vaak een Thaise jongere man (niet jongetje)...'t blijkt dat we hier op een plekje zijn beland waar zich veel homosexuelen bevinden. Het komt de sfeer ten goede, want het is best een gezellig stukje van Jomtien. Vlak naast ons guesthouse heb ik ontdekt dat er een heel complex staat wat bewoond wordt door westerse oudere mannetjes; 80+ers, dement, fysieke probleempjes....etc. Er zijn Thaise verzorgers die deze mannen (heb geen westerse vrouw hier kunnen ontdekken..??) verzorgen, maar ook korte wandelingetjes maken met de mensen, geweldig! En verder struikel je bijna over de russen, die blijkbaar dit stukje thailand net ontdekt hebben en met busladingen vol worden afgeleverd in de verschillende hotels.
In het weekend is het hier kneiterdruk...veel Thai uit naburig Bangkok die hier een weekendje komen relaxen bij het strand en het is dan ook echt hutje mutje onder de parasolletjes...tsja, dat zijn zo de dagelijkse beslommeringen..Maar we hebben tuurlijk ook plannen gemaakt! Jawel, tickets en accomodatie geboekt voor als Gab komt (dochter van Randy), want rond kerst en oud en nieuw is het in Thailand een top drukte en bijtijds reserveren is een must! En tevens hebben we besloten naar Vietnam te gaan! Dus we zijn druk bezig geweest op het internet en hebben een visum online aangevraagd, tickets geboekt en een reisgids gekocht! We zijn klaar om te vertrekken en gaan op dinsdag 26 oktober voor een maand naar Vietnam! Geweldig, het kriebelt al in mijn buik alsof ik op vakantie ga terwijl ik al op vakantie ben...nog te volgen?? Nou, neem van mij aan dat ik er in ieder geval zin in heb!!

Marjolein

onno

Dag levensgenieters,
Hierbij alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar 2011,wat waarschijnlijk voor jullie in ieder geval voor het komende half jaar absoluut geen probleem zal zijn..
Geniet ervan,knal ik vanavond een paar pijlen voor jullie in de lucht...