walkaboutmonkeys.reismee.nl

Hua Hin

Jawel, het volgende badplaatsje...stuk drukker en groter en meer ingesteld op toeristen, dus ook mooie stranden waar je rustig op een paardje langs het strand kan rijden; niet helemaal ons ding ondanks dat de paarden paardjes zijn;-)) en tuurljik avondvertier...dus randy en moi maken ons op voor een avondje thai boxen; opzwepende muziek, glimmende gespierde (de meeste..) mannen, die elkaar in 5 ronden helemaal afmatten...geweldig! Alleen onze bathjes werden snel uitgegeven...na elke game ging de winnaar een rondje publiek doen om geld op te halen..maar wie kan zo'n gespierde zwetende man weerstaan;-))

Soi Dogs

En dan na alweer een periode van een maand onderweg te zijn moet ik toch even de honden benoemen...de ‘soi' dogs (de vele kleine zijstraten van een grote straat krijgen geen eigen naam, maar worden benoemd als soi 1, soi 2, soi 3, enz); op elke plaats waar we geweest zijn zie je honden...tsja niet het favoriete dier van randy, maar hij houdt zich kranig! Over het algemeen zijn het oke honden; ze hebben hun eigen territorium (soi), soms alleen, maar vaak met z'n tweeen..sommige zijn fanatiek naar andere honden en gedragen zich heel stoer, maar zijn niet groter dan een tekkel, andere lopen vrolijk met je mee en als je je in hun ‘'soi' bevindt ..al met al lieve beestjes en ze liggen werkelijk overal! Vaak languit midden op een pad tijdens de night markt, midden op de weg waar verkeer langs rijdt...onder auto's om de warmte te ontwijken, op barkrukken, op stenen tafels.. werkelijk overal als het maar koelte geeft.. bijzondere beestjes...ik vind ze geweldig!..Ze zijn ook functioneel voor de locals; verjagen en eten..? de ratten..Soms is het ook wel triest; een aantal leven letterlijk uit vuilnisbakken en zitten onder de zweren en kale plekken..breaks my heart...

Eet stalletjes

En dan de locale thai eettentjes...die zijn er echt overal en opvallend is dat vele thai hier ook gebruik van maken..voor de thai is het echt goedkoop en vgl mij kunnen ze zelf niet tegen de lage kosten daarvan koken!! En het blijkt dat vele thai geen keuken hebben omdat ze zo klein wonen..of er gewoon niet in willen investeren.. (wij betalen tuurlijk toeristenprijzen wat ook nog geen ‘drol'kost..).

Marjolein

ella rijkers

en niet aaien he, ook niet als ze aan je komen snuffelen, denk aan hondsdolgekte!
je bezorgde tante e