walkaboutmonkeys.reismee.nl

Prachuap Khiri Khan

Noot!

Lieve Allemaal, Het blijkt dat onze reisblog zo kort na de start al behoorlijk goed gelezen wordt. Natuurlijk hebben wij plezier in het bijhouden van de blog, maar we vinden het ook heel erg leuk om al jullie enthousiaste reacties te lezen, hetzij op de site, hetzij per email. Dank allemaal!!

Prachuap Khiri Khan (PKK) Prachoe kiri watte? Ja, dat is nou precies waar Marjolein ook steeds moeite mee heeft. Na 20 keer spreekt ze de naam van onze volgende bestemming nog steeds uit als 'Hatsjoe hari kiri'. Dat levert dan ook vermakelijke taferelen op als ze er in haar eentje op uit trekt om buskaartjes naar deze plek te gaan reserveren. Laten we maar zeggen dat het er op uit draaide dat ze uiteindelijk in het kantoor van het busstation werd uitgenodigd (dus achter het loket!!) om dan maar op de kaart aan te wijzen waar ze nou eindelijk naar toe wilde.

Onze reis richting het noorden van thailand is nu echt ingezet. Na een busrit van bijna 7 uur worden we langs de snelweg ter hoogte van PKK uit de bus gezet. Geen taxi, geen bus richting het centrum, alleen scootertaxi's, maar na een blik op onze bagage weigeren deze ons te vervoeren. We zouden immers achterop de scooter moeten, terwijl de koffer tussen de benen van de bestuurder wordt geplaatst. Met een klein koffertje zou dat kunnen, maar met onze koffers formaat klikobak is dat een ander verhaal. Met handen en voeten communicerend lukt het om iemand over te halen een taxi voor ons te bellen die na ca. 10 minuten verschijnt. Het blijkt geen autotaxi, maar een zgn 'sam-lor'. Bij gelegenheid zal ik hier een foto van plaatsen, maar denk aan een brommer met zijspan in de vorm van een ijzeren kooi, waar je dan in kan zitten.

Prachuap Khiri Khan is een kleine vissersplaats aan de kust van de thaise golf. Nog niet bekend bij het grote publiek, maar dat is naar mijn mening geheel onterecht. De sfeer hier is uitstekend, de mensen buitengewoon vriendelijk, het uitzicht op zee vanaf de boulevard fantastisch en de restaurants......ach de restaurants.....ik heb er geen woorden voor, zo goed hebben we hier gegeten.

Ao Manao Ca 2 km ten zuiden van PKK ligt Ao Manao. Het is een mooi langgerekt strand in een kleine baai die in de weekenden erg populair is bij de Thai. Doordeweeks heb je het strand voor jezelf, zo ondervonden wij. Tijdens WOII landden hier de japanse troepen in een poging om Thailand te bezetten. Een grote slag vond plaats, waarbij talloze slachtoffers zijn gevallen. Momenteel is er om dit strand heen een legerbasis gevestigd wat betekent dat je aan de wachtpost je paspoort moet tonen als je dit strand wilt bezoeken. Tevens moet je op weg naar dit strand ook het militaire vliegveld oversteken (wachtposten aan beide zijden die het licht handmatig op groen zetten als er geen vliegtuig aan komt).

Randy

Reacties

Reacties

nicole

Hoi Marjolein, ik kreeg de link van Maja. Stuur hem door naar mij thuis zodat ik op mijn gemak kan wegdromen bij jullie reisverhalen.
geniet ervan, groet ook voor Randy

Freek

Hi Mar & Randy. Jullie weten straks alles van de mooiste plekken in Thailand. Voor mij schiet het ook op. Over precies een maand vertrek ik ook naar Tahiland. Ik ga er gemakshalve van uit dat we elkaar daar wel zien. Ik ben van plan in ieder geval te gaan duiken en natuurlijk te gaan golfen. Ik geniet van de verhalen en ga daar a.u.b fanatiek mee door. Groeten Freek

Gabb

Hii allebei :)
Mijn moeder heeft gister een ticket geboekt! Dus ik kom nu echt officieeel naar jullie toeee :D(L)
ik vind het wel spannend hoor :O alleen met het vliegtuig!

Ik stuur snel weer een mailtje over het leven hier haha

kusjes

Ivo

Ik word helemaal blij van de verhalen en foto's.... dussss: Het wordt weer tijd voor een nieuw verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!