walkaboutmonkeys.reismee.nl

Koh Samui

Om 12.00 uur vertrekken we met Bangkok Airlines naar Koh Samui. Een vlucht van net iets langer dan een uur. Op het vliegveld van Koh Samui zoeken we bij de balie een hotel uit in Bophut en een half uur later zitten we met de benen omhoog op de veranda van ons bungalootje met (bijna) uitzicht op zee.

Het eiland Koh Samui is een echte strandbestemming. Toeristen komen hier in grote getale voor zon, zee, strand en feesten. Omdat wij inmiddels al aardig op leeftijd zijn kiezen we voor de eerste drie opties, alhoewel het met de zon wat tegenvalt. Af en toe regent het zelfs een beetje en een enkele keer heel hard. Het mag de pret niet drukken voor ons, de sfeer is goed en de temperatuur blijft uitermate aangenaam.

Hier op Koh Samui hebben we niks anders gedaan dan een paar dagen luieren. Een beetje op het strand liggen, naar het dorpje lopen om te eten en veel te dure wijntjes drinken. Marjolein is er wel mee begonnen om 's ochtends te rennen over het strand. Het enige wat tegenvalt zijn mijnvoeten. Deze beginnen inmiddels te lijken op het Alpen gebergte vanwege de ontelbare muggebulten.

We hebben allebei een thaise sim card gekocht, maar Marjolein heeft een simlock op haar telefoon en de eerste de beste telefoonwinkel kreeg het niet voor elkaar om deze er af te halen dus vooralsnog geen thais telefoonnummer voor haar.

Uiteindelijk boeken we kaartjes voor de High Speed Catamaran naar Koh Tao om Ed een bezoekje te brengen.