walkaboutmonkeys.reismee.nl

Wij zijn weg!!!

Vertrek

Vandaag is vertrek dag. Half 4 vanmiddag vertrekt ons vliegtuig richting Bangkok, maar eerst moet er nog het nodige gebeuren om ons huisje klaar te maken voor als de huurder vanmiddag om ca. 13.00 uur haar intrek zal nemen. Uiteraard hebben we zoveel mogelijk voorbereidt, maar de laatste spullen moeten nog naar de berging, een laatste was draaien, nog even een stofzuiger en een lapje vluchtig door alle kamers....het is gelukt...pfff.

Een beetje bezorgd probeer ik het gewicht van de koffers te schatten en weet bijna zeker dat we overweight zijn. Overladen naar de handbagage is geen optie, want ook deze is behoorlijk zwaar en bovendien helemaal vol. Nog wat achterlaten dan maar....no way! We gaan wel voor een jaar weg ja! We besluiten de eventuele meerkosten maar voor lief te nemen en hopen dat de luchtvaartmaatschappij het overgewicht door de vingers zal zien.

Het plan is om de huurauto van Ericsson af te zetten in Hoofddorp, van daar ca 800m met koffers lopen naar het treinstation en dan 1 halte met de trein naar Schiphol. Het zit mee, want de autoverhuurder biedt aan om ons een lift naar Schiphol te geven. Ruim op tijd komen we aan op Schiphol waar buiten voor de vertrekhal de laatste sigaretjes gerookt worden met tussendoor de check-in. De koffers kunnen zonder problemen mee al ben ik twee en een halve kilo te zwaar tegen Marjolein slechts een luttele 200 gram (nou, haargel weegt anders wel zwaarder dan make-up hoor). Om half vier stipt werpen we een laatste blik vanuit het vliegtuigraampje op de kleiner wordende huisjes en weilandjes van een grauw en bewolkt Nederland. Daaaaaag!!!!

Dubai

We vliegen met Emirates Airlines en dit is een verademing vergeleken met China Airlines. Entertainment centre voor je neus om effectief de tijd te doden, redelijk ruime stoelen en behoorlijk voedsel. De downside is dat er na ca. 6 uur vliegen een tussenstop wordt gemaakt in Dubai. Normaal ben ik al geen fan van luchthavens en Dubai is in het bijzonder niks aan. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik, waarschijnlijk door vermoeidheid, behoorlijk chagrijnig ben (arme Marjolein). Als je niet wilt shoppen is er niets te doen op luchthavens behalve wat lezen in een boekje waar je toch je aandacht niet bij kan houden. Gelukkig is het oponthoud maar voor 3 uurtjes en al snel kunnen we boarden voor de volgende 6 uur richting Bangkok.